torsdag, februari 28, 2008

Klimathotet hjälper

Alldeles nyss, för mindre än en timme sen gjorde jag en sak som bara gör mig mer osäker på mig själv. Jag stack iväg till Odenplan, visserligen nervös men det kändes som om jag skulle klara det. Men innan jag visste ordet av var jag på väg hem, med en falsk sjukdom.

Det här var ett enormt bakslag för mig men grejen är att jag nästan gick på den där jävla klassen. Och om jag hade gått skulle jag ha varit där och dansat nu. Jag var enormt nervös innan men jag sa ja till att komma. Steg för steg, ett steg fram blir ibland ett steg bak. Tyvärr.

Men det som jag ska komma fram till är att när man är nervös för någonting, typexempel 'jag kommer göra bort mig', fråga dig själv hur stor del spelar egentligen den där hemska timmen för roll i ditt framtida liv och är det inte värre det som händer hela tiden varje dag, varje sekund med klimatet? Det finns alltid värre saker att jämföra med och det var det som fick mig att gå ett steg framåt. Sedan att jag tog ett hastigt kliv bak igen, det berodde bara på min egen dumhet.

Men jämför och få ett perspektiv på dina vardagliga händelser. Vad är det som egentligen spelar roll, att ta steget - eller att inte göra det och alltid kolla tillbaka. Då kan klimathotet hjälpa, shit vilket inlägg asså. Mina ögon svettas.

3 kommentarer:

Master Doomslayer sa...

Det där inlägget var helt INTENSE! (positivt :p)

btw, blackle.com kräver mer energi än google, det är bevisat.

Master Doomslayer sa...

ouch, ok blackle kräver mer energi för att.. ja svart färg på skärmen behöver mer energi. :p

men det är inte många som har hört om blackle och typ ingen vet då att det kräver mer energi..

Master Doomslayer sa...

asså har man en lcd-skärm så krävs det energi för att blockera det vita ljuset så att man får svart.

har man plasma så finns det en möjlighet att det krävs mindre energi för plasma skärmar är designade för bra svärta.

men, plasma skärmar drar mer el än lcd.

In conclusion: use google. :p